Followers

Feb 5, 2011

~ Kehidupan memang mengasyikkan..TAPI.....

Posted by MohdHaz on 4:18 PM

Assalamualaikum dan salam sejahtera...


untuk post entry kali nie, green nak kongsi sikit pendapat mengenai kehidupan...untuk makluman, green mmng suke sngt kupas isu pasal kehidupan nie daripada kaca mata pandangan green sendiri...sbb ape?? sbb green rase yang kehidupan nie terlalu hampir dan dekat dengan kita...kita hidup hari nie...tak semestinya kita masih boleh bernafas untuk hari esok kan??


ok...permulaanya meh kite renungkan sesame ek...kita dilahirkan kat dunia nie smuanya sama...tak ada yang lebih dosanya...dan tak ada yang kurang pahalanya antara satu sama lain...tak kira la kan samaada anda lahir daripada keluarga raja ke hatta keluarga hamba abdi sekalipun...semuanya sama jer...sbb tue orang kata bayi tue ibarat kain putih suci bersih..kita yang dah berakal nie lah patut mencorakkannya...dan kt situ la pilihan kepada diri kita...nk corak kain tue jadi warna mcm mane...


hari berganti hari, kita semakin dewasa...daripada kanak-kanak kepada remaja seterusnya dewasa dan meningkat kepada golongan tua atau bahasa sedap lagi warga emas. Sepanjang kita hidup setakat nie, apa yang kita dah buat ek? banyak dah ke amalan kita? cukup dah ke kebaikan yang kita buat? berapa banyak pulak dosa kita? laksana dah ke tanggungjawab kita sebagai muslim? ibu? ayah? anak? abang? kakak? adik? berapa banyak sedekah yang kita buat? ikhlas ke? gosip pasal ape hari nie? mengumpat si pulan bin si pulan jom ?  .......


secara peribadi, dunia nie memng sangat mengasyikkan...green sendiri tersasar jauh dalam lamunan keasyikkan duniawi bagai nie...kita selalu nak elak dari melakukan dosa dan maksiat..tapi sbb hati kita yang kotor, kita TAK mampu...betul tak? sama mcm green sendiri la..selalu jer nk buat kebaikan, pasti ada halangan menanti...itu la lumrahnya dunia..REALITI BUKAN FANTASI....


TAPI....green nak ingatkan kat diri green dan sahabat2 smua...
kita kena ingat....mcm mana jahatnya pun hati kita...green yakin dan percaya...jauhhhhhhhhh di sudut hati kita masih ingat pada Sang Pencipta Maha Esa...berubah itu boleh...asalkan ada kesungguhan kearahnya dan niat yang baik insyaAllah smuanya pasti bolehhhh. Aminn . 
~ Peace No War ~

2 comments:

btul tu bubu~
Kadang-kdang, org nampak jht kita, baik kite org pedulikan..

love the sinner, reject the sin.

yerr...skrng nie orng yg x brapa baik lebih diangkat n disanjung bnding dgn orng yg baik..

nie la REALITI dunia akhir zaman...

sbar jer la mie..slalu orng akan nmpak jahat dripada baiknya...hmm

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin

Search Site