Followers

Oct 10, 2010

~ perencah maggie ~

Posted by MohdHaz on 11:54 PM

perencah maggie? apekah?? maggie kari ke asam laksa ek?

tak pn maggie ayam cm kt atas tue...haha
bnyk cntik muka ko!!asyk pikir makan jerr...hehe...

sejak akhir2 nie aku rase lain mcm la...
rasa cm perencah maggie pn ade dalm pale otak aku nie...

nie mesti kes asyik mkn maggie jerr...
skg nie jdi pelupa jerr....bnyk bende aku lupa..even yg simple2 pn...
nk kate tua n nyanyok...mustahil..coz bila aku tgok cermin muka aku cm budak2 jerr....
cuteee je aku tngok..haha ( korang nk jeles lantak korang la ) ....

emm...orang kata blog nie tempt coret2 n luahkan perasaan...
ape yg kita rase...kita boleh luahkan kt cnie...
jgn plak ko luahkan maggie yg ko dh lahap semalam..
tak apsal2 blog ko kna block ngn server maktab nnti...ayoookkk...

siyesly...( perosak bahasa tol aku nie ), aku rase tak tentu arah la skng nie...
entah la...aku tak kuat nk hadapi smua nie...
aku insan yg lemah..hamba Allah swt yg sgt lemah...
aku tak de kekuatan mcm pe yg korang ade,,,,
even aku ketawa, gelak n ceria...dlm hati sape yg tau?
impian yg aku nk gapai tue tampak sukar sgt...
knapa? knapa ? knapa ? knapa ? knapa ?
sbb smua nie ujian dripada Dia....
nk kita jdi lebih tabah n matang dlm hidup nie...
kakak aku slalu pesan...dia ckp : "wat tak kisah jerr dik dgn ape yg owng lain buat pda adk, fokus utama adk adalah hbiskan study n berjaya dlm hidup adk "

wlaupn kadangkala mmng aku rase sakit sgt dgn ape yg orang lain buat kt aku..
tpi aku tetap ingt pesan kakak aku nie...smpai bila2!! that my promise...
mak pn slalu pesan supaya hormati orang lain...
so..wlaupn perangai ko cm cibai n celaka...aku still akn hormt ko sbagai sesame manusia....
cm tak de motif plak kn aku post entry nie...??
tpi wei..aku lega la dpt tulis kt blog kepunyaan aku nie pe yg aku rase..

korang rasa boring ngn entry nie?
ade aku kisah ??
kalau idup kita nie asyk nk kisah jer pe perasaan owng lain...sape plak nk jage hati kita kn??
kita bercita2 nk control or jadikan orang lain sbagai pencacai kita...
kita nk smua orng suke kt kita n nk kn perhatian dripada smua orng....
kita nk tunjuk yg kita nie hebat dpn orng n smua benda kita je nk menang...
tapi agak2 la wei...kita nie manusia..i repeat...M.A.N.U.S.I.A
karma tue tetap ade...aku sgt percaya benda nie...

hari nie korang boleh ketawa kepuasan sbb berjaya jatuhkan si dia dan si dia...
tpi jgn korang lupa...Tuhan kita tue MAHA ADIL lagi BIJAKSANA
smua benda yg belaku akan diambil kira oleh dua makhluk tuhan yg sntiase mencatat di kiri n kanan kita...

IBARAT PERENCAH MAGGIE....YG ADE MACAM2 PERISA DAN RASA...DIPERBUAT DARI PELBAGAI BAHAN....
TERSOROK DALAM SETIAP BUNGKUSAN MAGGIE DI SEBALIK MEE...
ITULAH KEHIDUPAN.....





2 comments:

huhu..x de sape mie...
penyataan umum tue...tak tuju kt sape2 pn..
tpi bgi yg terase...minta maaf k..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin

Search Site