Followers

Oct 12, 2010

~ Sayembara Di Pentas Kehidupan ~

Posted by MohdHaz on 7:22 PM

perrggghhh!! gempak tajuk entry kali nie..haha...

emm..sbenarnye ne adalah puisi ciptaan aku...
untuk pertandingan mengarang puisi IPG Kampus Tun Abdul Razak 2009....

tapi dh nk habis tahun 2010 dah bru diowng nk umumkan pemenang...haha...
BAGUS kan diaowng? aku sukeee sgt....tpi agak2 boleh menang ker erk?

utk pngetahuan smua..aku mmng minat berkarya..tpi sikit2 jerrr...
msih dlm peringkt belajo lgi....
ape...korang igt snang ke nk berkarya haa?
cube try lawan Datuk A Samad Said...dapat??
kalau korang boleh kalahkan die..bru dtg jumpe aku k...lawan ngn aku plak...haha...
ok...papepn..hayatilah k...
aku amat tersangatlah menghargai korang yg sudi bace entry nie.....muahhhhhhh kt kowng^^,

Kehidupan diadaptasi oleh karma duniawi,

Tatkala diri mula direnjis mentari,

Bertatih mengharungi ombak nan syahdu,

Menjadi penanjak jiwa,

Menerobosi gelompangan di sudut kehidupan.

Puncak suria bertandang dan berlalu,

Diri menjadi semakin berani,

Menari di pentas penuh ranjau,

Mencorak diri ke medan kemegahan.

Sejenak berada di puncak takhta,

Segunung lalang dicaci, secangkir emas dipuja,

Sombong dan bongkak permainan jiwa,

Namun masa itu lebih dewasa,

Harta dan kuasa tidak lagi dijaja,

Kembali ke arah sebuah realiti,

Bersatu bersama mengikat tali kejayaan,

Berjuang atas sayembara di pentas kehidupan.

@hak cipta terpelihara

Mohamad Hasbullah Bin Zainal Abidin

IPG Kampus Tun Abdul Razak 09'


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin

Search Site