Followers

Jun 9, 2011

Aneka Petua (^_^)

Posted by MohdHaz on 12:16 AM

hye semua...alhamdulillah..follower blog nie dh semakin meningkat...hehe
nie membuatkan green lebih bersemangat untk membuat entry n berkongsi pelbagai perkara... =)





ok la..kali nie green nk buat segmen "Aneka Petua" dlm blog green...
green kumpul bnyak petua2 nie dripada pelbagai bahan bacaan..huhu..
hope ianye membantu anda ok...jom kite tngok jom petua yg green nk kongsi ngn korang..



  1. Atasi masalah rambut bercabang - bgi mengatasi masalah rabut bercabang/berbuah, ambil daun pisang dan garam kasar, ramas kedua2 bahan bersama sedikit air kemudian sapukan pd keseluruhan rambut dan biarkan selama 30 minit. amalkan petua ini dua kali seminggu =)
  2. Ciku merawat cirit-birit - bagi mereka yg menghadapi cirit-birit, dapatkan perahan buah ciku muda dan terus dimunum. ia membantu mengurangkn masalah tersebut..
  3. Telapak tangan lebih lembut - ambil sebiji bawang merah dan kupas kulitnye, kemudian hancurkan bawang merah tersebut dan sapukan pd tapak tangan. amalkan selalu utk hasil yg memuaskan =)
  4. Tubuh bersih tanpa daki - ambil dua cawan kacang hijau. hancurkan dan campur bersama minyak zaitun lalu digosok pd badan, jika diamalkn selalu..bukan daki jer hilang..kulit pon jdi cantik, gebu dan licin =)
  5. Masalah merekah di betis - ambil dua biji limau purut dan perah airnya. sapukan jus tersebut pada parut itu dan amalkan setiap hari. parut akan hilang =)
  6. Lebatkan rambut - sebelum tidur, ambil tiga sudu minyak sapi dan lumurkan pd kulit kepala. kemudian bungkus kepala dgn tuala kering. biarkan selama satu mlm dan bilas rambut hingga bersih, lakukan dua minggu sekali untk hasil terbaik =)
  7. Hilangkan bintik hitam pd wajah - sediakan sebiji telur dan ambil hnya putih telur sahaja. kemudian campurkan dengan satu sudu teh perahan air limau nipis. rendamkan beberapa helai kapas muka ke dalam bancuhan tdi dan kemudian lekatkan kapas pd hidung, dahi n pipi. biarkan hingga kering selepas itu tarik kapas secara perlahan-lahan dan lihatlah hasilnye.. =)
ok...green rase cukup 7 petua dulu yg green kongsi ok..nnti green kongsi lagi dlm entry seterusnye...hehe

green harap perkongsian petua-petua nie memberi manfaat untk kite smua...

so...SELAMAT MENCUBA... =)

7 comments:

wah nice tips kecantikan.. suka :D

hehe...selamat mencube yer freaky =)

thx wer letak blog aku kat bloglist kau.. terharu aku. haha

wah hebat la..
da jadi pakar limau ni..haha

cik Am berbalas kunjungn n follow cni jugak ye...:)

qamarul : welcome!! hehe ;p

amniey91 : hahaha..limau tue mmng byk khasiat kot..yo ler, jgn lupe cube petua2 nie erk... ;p

petua yg bagus!! sker3!! nnti lik umh wendy cuba k

wendy : haha..cube jgn tak cube!! hehe.. =)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin

Search Site