Followers

Jun 11, 2011

6 Tanda Rumah Anda Berhantu

Posted by MohdHaz on 11:52 PM


hari nie green nk kongsi sikit pasal alam2 hantu/ misteri nie... cm mane rupa hantu erk? ade sesape pernh tngok tak ?? korang mungkin tak dpt gambarkan kn ? tetapi korang boleh merasakannya. Ada orang yang mungkin tidak mengabaikan perasaan itu, tetapi ada juga yang sangat sensitif dengan rasa atau suara.

so green g la wat mesyuarat ngn en google...cri info..then green nk kongsi ngn korang pasal tanda2 rumah korang ade hantu...tpi jgn la percaye sngt erk..nie just sebagai pengetahuan n perkongsian sahaja..hehe =)

sbgai contoh pasangan Gwyneth Paltrow dan Chris Martin, pada tahun 2004 mereka membeli rumah di London seharga 57 juta dollar milik pasangan Kate Winslet dan Sam Mendes. Rumah itu sangat indah, tapi jiran-jiran mengingatkan mereka bahawa rumah itu kalau masuk jer msti ade perasaan yang aneh. Pemilik lamanya selalu mengalami nasib buruk, tidak bahagia, lalu menjualnya. Kate dan Sam pun tak lama tinggal kt situ.

Bagaimana sebenarnya mengetahui apakah sebuah rumah itu berhantu? pasangan pemburu hantu, Ron dan Nancy Stallings mmng pakar bab nie. Pasangan ini sngt minat pada bidang parapsikologi (kajian ilmiah tentang peristiwa-peristiwa paranormal), dan Nancy sendiri memiliki kemampuan menghubungkan diri dngn makhluk itu. mereka menulis buku Show Me One Soul: A True Haunting, setelah memerhati dan menghadapi berbagai fenomena dengan pendekatan yang sangat ilmiah. Pasangan ini mendirikan The Maryland Committee for Psychical Research, yang mengkaji kejadian-kejadian paranormal di ratusan rumah sejak tahun 1965.

Nancy mengatakan, jika korang mengalami beberapa aspek dari fenomena yang di bawah ini, ia boleh mnjadi tanda yg rumah korang berhantu katanya...

tpi green ingatkn sekali lgi..ini cuma perkongsian sahaja ok..jgn percaya sangt =)

1. Ada perasaan pelik
Kadang-kadang keadaan rumah jadi terasa menggelisahkan, atau terasa tebal dan berat. Atau, korang merasakan ada perubahan suhu di beberapa ruang, menjadi lebih sejuk daripada ruang lain. Hal ini disebabkan hantu menyerap tenaga di sekitarnya untuk mewujudkan dirinya.

"selalu gak kdng2 orng rasa yg dia tak bersindirian di rumah. dia rasa sedang diperhati, tapi dia tak nampak apapun di sekitarnya," kata Nancy. Jika korang mengalami hal ini, kemungkinan korang merasakan kehadiran hantu.

Kadang-kadang ada kelibat bayangan. Meskipun ini tidak seluruhnya membuktikan kehadiran hantu, korang perlu gak memperhatikan untuk mengetahui apakah ada fenomena lain di sekitar korang...

2. Suara-suara yang pelik
“kadang-kadangkan ada bunyi ketukan di dinding dalam bilangan darab tiga, seperti tiga kali, enam kali, atau sembilan kali. korang juga boleh mendengar bunyi orang berjalan," tambah Nancy.

Kadang-kadang bunyi almari atau laci di dapur membuka atau menutup juga boleh didengar. selain itu bunyi seperti muzik, gelas pecah, atau loceng boleh didengar walaupun pda waktu tue tak de sorang pon ade kt rumah selain diri korang!!

3. Bau-bauan pelik
“Aromanya boleh seperti perfume atau bunga-bungaan, baunya sangat wangi. Sebahagian hantu wujudnya diikuti dengan bau yang busuk. Biasanya, mereka ini hantu yang negatif, dan mereka mengganggu," katanya.

4. Benda-benda bergerak
Kadang-kadang ada barang, seperti peralatan makanan dari perak, yang jatuh entah di mana. Atau, batu-batu yang beterbangan di rumah. Lampu terus-menerus menyala dan padam. Rumah dan perabotnya bergoyang-goyang, seolah korang mengalami gempa bumi secara peribadi.

5. Perilaku haiwan peliharaan menjadi pelik
haiwan seperti anjing dan kucing seringkali disebut mampu merasakan kehadiran hantu. Anjing akan menggonggong, atau tiba-tiba meringkok ketika muncul hantu cm tue gak kucing. 

6. Penampakan
haaa, ini gambaran yang paling jelas. bende nie boleh wujud dlm bentuk bola berkabut dan berkilau, atau susuk yang nampak melayang-layang di udara. ade gak orang yang lain melihat cahaya berkelap-kelip dalam warna biru atau oren. Ada juga yang melihat beberapa bahagian tubuh, dalam bentuk lengan atau kaki. "Hal ini akan terlihat padat, seperti daging," kata Nancy.

Bukti paling meyakinkan bahawa sebuah rumah berhantu adalah jika korang boleh rakam kelibatnya ataupun rakam suara-suara yg ade.. 

ok...green kongsi 6 tande rumah berhantu menurut Nancy...seorang pemburu hantu terkenal Eropah..
nie pon green crik kt google jer...ade smua..
tpi kan ade betulnye gak bile difikirkan balik...hmmm 
tepuk dada tanya hati korang ok...nak percaya atau tidak sbb ini sekdar perkongsian sahaja..
sbb apapun kite smua akn kembali pda Pencipta Yang Agung Allah SWT.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin

Search Site