Followers

May 7, 2011

Mati Selepas Beri Bantuan CPR

Posted by MohdHaz on 10:26 AM

Mati selepas beri bantuan CPR

ISTERI Zulkifly, Norhayati Ahmad mencium jenazah suaminya buat kali terakhir sebelum dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Teluk Kemang, Port Dickson semalam.
PORT DICKSON – Niat murni seorang lelaki untuk menyelamatkan nyawa seorang kanak-kanak yang hampir lemas ketika mandi di pantai di sini tidak kesampaian apabila dia mati secara mengejut. Mangsa, Zulkifly Hamzah, 42, tiba-tiba pengsan semasa memberi bantuan pernafasan resutasi pulmonari-kardio (CPR) kepada kanak-kanak tersebut sebelum disahkan meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke Hospital Port Dickson. Ibu mangsa, Nyapon Jantan, 63, berkata, semasa kejadian, dia bersama anaknya yang bekerja sebagai pengawal keselamatan itu sedang duduk di gerai miliknya di tepi pantai Teluk Kemang di sini.
Ujarnya, mereka kemudian ternampak tiga kanak-kanak dari Sekolah Kebangsaan Teluk Kemang yang mandi di pantai berkenaan meminta tolong kerana dihanyut ombak. Ujarnya, beberapa pengunjung di kawasan itu telah terjun ke laut untuk menyelamatkan tiga kanak-kanak tersebut dan membawa mereka naik ke tepi pantai. “Apabila melihat ketiga-tiga kanak-kanak itu tidak sedarkan diri, Zulkifly memberi bantuan pernafasan kepada salah seorang daripada mereka. “Malangnya, sebaik sahaja kanak-kanak itu sedarkan diri, arwah pula rebah,” katanya di sini semalam.
Sepupu arwah, Badiozaman Abu, 43, berkata, walaupun sedih dengan kematian mangsa, dia bangga kerana mereka berdua dapat menyelamatkan tiga kanak-kanak tersebut. Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Supritendan Baljeet Singh berkata, mayat bapa kepada tiga anak itu telah dituntut oleh ahli keluarganya untuk dikebumikan semalam.
sumber : kosmo.com.my

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin

Search Site