Followers

Oct 16, 2010

~ Langit Tak Selalunya Cerah ~

Posted by MohdHaz on 1:23 AM

Pernah tak korang dengar lirik lagu nie?


Hidup tak selalunya indah....
Langit tak selalunya cerah....
Suram malam tak berbintang....
Itulah lukisan alam....

pda yg mint pda lagu2 nasyid...
korang mesti familiar ngn lagu nie...
lagu oleh kumpulan Hijjaz bertajuk Lukisan Alam....

aku pasti...smua orang yg hidup pasti tersirat kenangan masing2 dalam sanubari kn?
kerana kenangan itulah yg membuatkan hidup kita berwarna warni dan indah...

lirik lagu tue sgt touching sebenarnye....
lirik tue mengibaratkan yg hidup kita nie umpama cuaca...
tak selalunya cerah sepanjang masa....
anologi kpda hidup yg penuh dgn cabaran dan ujian....
sebagai manusia terutamanya sebagai muslim...kita wajib terima segala perkara yg berlaku dengn hati yg ikhlas n terbuka....bukan ape...smuanya adalah ketentuhan tuhan yg Maha Esa kn?

mcm dlm entry yg lepas..kita tak boleh tanye "knape kite" dan "knape bukn dia"....
sbb smua prkara yg berlaku pasti ada hikmah disebaliknya....^^,

since blog nie kategori "personal blog"...so entry ni amat berkaitan dgn diri aku...
lately...rase keseorangn sangt...makin lama makin sunyi n sepi...
kalau dulu hidup aku mmng ceria n indah...ibarat lirik lagu nie la....
tpi skrg??tak de sinar lagi dalm hidup nie.....
aku yakin dan amat pasti sekali nie smua sbb dosa-dosa yg aku lakukan....
makin aku nk jauh dripda dosa...mkin dekat pulak dia menghampiri.....
kesannya???aku rase cm kemurungn n keseorangan sangt2....
wlaupn ade family, sahabat, teman, kawan di sekeliling..tapi...jiwa tetap sunyi...

kdngkala terase cemburu tgok kebahagiaan orng lain....
tpi aku kna yakin pda kata-kata "knapa aku" tue....
sbb hidup tak selalunya indah...
tak selalunya penuh dgn kenangan yg colourful....
sebaliknya dh dicorak dgn pelbagai rupa n warna....
so, aku tak kn mudah putus asa dan mengalah...
jiwa yg manje n sensitif nie harus aku buang jauh2....
aku perlukan sokongn,dorongan,usaha serta keyakinan yg tinggi utk hadapi smua nie...
InsyaAllah...kalau kita liht pda kebaikan..maka kebaikanlah yg akn hadir pda kite...

thankszzz pda yg sudi baca enty nie wlaupn enty nie pasal diri aku sndiri...
at least rase lega sikit dpt luah kt cnie...n sbgai renungn kite bersama k....^^,

sebagai kesimpulannya..renung-renungkanlah erk....
batu bata yg disimen bukan pemuktamad kepda pembinaan sbuah rumah...
paku-paku yg diketuk pn bukn pelengkap pda sesuatu binaan...
sbaliknya rangkuman smua bahanlah yg menyebabkan sesuatu binaan itu berdiri utuh....^^,







0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin

Search Site