Followers

May 29, 2011

Iqbal Mazlan Ambil Masa 'Bercinta' Dengan Ana Raffali

Posted by MohdHaz on 12:36 AM

Iqbal (dua dari kanan) di samping Ana Raffali (tengah) ketika pementasan Kenangan Mengusik Jiwa...60-an di Istana Budaya, Rabu. - Foto BERNAMA
KUALA LUMPUR: Kisah percintaan penyanyi Dafi dan Ana Raffali sebagai Rey dan Rose dalam teater muzikal Kenangan Mengusik Jiwa…60-an (KMJ) mungkin membuatkan ada yang terlepas pandang dengan pelakon Iqbal (Azizan) yang diam-diam turut mencintai wanita itu.
Dalam pementasan teater yang bermula 27 Mei hingga 5 Jun itu, turut diselitkan babak melibatkan bibit-bibit cinta Azizan dan Rose setelah Rey gagal mempertahankan cintanya terhadap wanita berkenaan.
Menurut Iqbal, juara Pilih Kasih musim pertama, bukan mudah untuk dia dan Ana mendapatkan ‘mood’ melakonkan babak tersebut setelah menjalani latihan sepanjang dua bulan lalu.
“Sepanjang dua bulan berlatih, saya dan Ana sering bertengkar untuk ‘menghidupkan’ babak ke-17 itu.
“Bagaimanapun, saya rasa sedikit lega apabila kami baru mendapat ‘mood’ pada dua hingga tiga hari lalu sebelum ia dipentaskan pada malam Rabu lalu,” kata Iqbal kepadamStar Online.
Mereka yang melakonkan watak tersebut sewaktu era 60-an juga berduet menyanyikan lagu Kemesraan.
Iqbal menganggap, babak tersebut memberikan cabaran yang paling hebat kepadanya walaupun pernah berlakon teater di bawah arahan pelakon Fauziah Nawi dan menyertai program realiti Pilih Kasih.
Dalam perkembangan lain, drama lakonannya berjudul Songkok sedang disiarkan di TV1 pada setiap Jumaat, pukul 3.30 petang.
Drama 13 episod itu turut dilakonkan oleh Mubarak Majid, Fadilah Mansor, Z.Zamrie, Memey Suhaiza, Ng Hung Shen, Irfan Roslan, Chomat Samad dan Taha Wahid.
Sebuah lagi drama berjudul Beret Hijau akan disiarkan pada Julai ini di TV2. Selain itu, dia juga bakal muncul dalam filem pertamanya berjudul Abuya.
sumber : mstar.com.my

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin

Search Site