Followers

Apr 30, 2011

David Beckham ketuai selebriti

Posted by MohdHaz on 12:19 PM

DAVID Beckham...memegang perut isterinya yang hamil ketika mereka tiba di Westminster Abbey.
DAVID Beckham...memegang perut isterinya yang hamil ketika mereka tiba di Westminster Abbey.
MAJLIS perkahwinan kerabat diraja Britain, Putera William dengan pasangannya, Kate Middleton, semalam, bertambah seri dengan kehadiran golongan selebriti di Westminster Abbey.


Mendahului senarai selebriti terkenal yang hadir bagi memeriahkan majlis perkahwinan yang boleh dinobatkan `Wedding of the Year’ adalah pasangan bekas kapten pasukan bola sepak England, David Beckham yang mengenakan medal OBE pada sut Ralph Lauren berwarna kelabu bersama isterinya Victoria.



Penyanyi merangkap pereka fesyen terkenal itu, Victoria yang mengandungkan anak keempat itu pula kelihatan anggun mengenakan pakaian koleksi musim luruh/sejuk 2011 iaitu gaun biru dan topi Philip Treacy.

Beckham yang kini bermain dengan Kelab La Galaxy itu dipelawa menghadiri majlis perkahwinan itu disebabkan kedudukan William sebagai Presiden Persatuan Bola sepak England yang pernah bekerjasama dengan bintang bola sepak itu ketika membida untuk menganjurkan Piala Dunia 2018.



Pelawak terkenal, Rowan Atkinson yang melakonkan watak Mr Bean juga hadir bersama Chelsy Davy, teman wanita adik William iaitu Putera Harry.



Selain itu, antara selebriti yang turut hadir memeriahkan majlis adalah penyanyi Elton John bersama temannya, David Furnish, penyanyi Joss Stone dan pengarah filem Lock, Stok dan Two Smoking Barrels, Guy Ritchie.

Turut kelihatan, perenang Olimpik Australia, Ian Thorpe dan jurulatih yang membolehkan England memenangi Piala Dunia pada tahun 2003 , Sir Clive Woodward.

Wood berkata kepada BBC, dia teruja dan bangga untuk menjadi rakyat British kerana seluruh negara berada di belakang pasangan ini dan sudah tentu ia akan menjadi hari yang terbaik.

Sir Trevor Brooking, rakan William dalam Persatuan Bola sepak England kelihatan bersembang bersama Beckham dan bintang sukan rugbi, Gareth Thomas turut diundang sebagai tetamu kehormat.

Perdana Menteri British, David Cameron pula hadir dengan pakaian tradisinya bersama isteri, Samantha diikuti Datuk Bandar London, Boris Johnson.

Perdana Menteri Australia, Julia Gillard juga antara tetamu kehormat yang tiba awal bersama 50 wakil kerajaan lain.



sumber : hmetro.com.my

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin

Search Site