Followers

Nov 5, 2010

~ Mcm Mane Nk Gembirakan Hidup Eh? ~

Posted by MohdHaz on 6:01 PM

"alahaiiiii...besarnye masalah aku..baik aku mati jerr"....
mungkin nie la ayat yg pernh trlintas di fikiran bila kita hadapai satu masalah yg kita rasa besr sgt...
YA atau TIDAK??
kekdng bkn setakat trlintas utk mati..bahkan nk bunuh diri gak...
nmpak tak lojik tpi bnda nie brlaku...


kekadng bila kite fikir baik2....
bodoh btul brfikir untk mati sedangkan kematian belum tentu menjanjikan kesenangan...
mati tue sakit n ape yg dilalui lepas mati barangkali lebih sakit,,,,
( ye la..dh sah2 bunuh diri tue dosa besar..naahhhhh kooooo, sebatan dri neraka...ambikkkk )

berpisah jer ngn couple terus ckp "mcm nie baik mati"...
aiyooooo....very the drama queennn sgt...ko ingt ko tue siput sarawak??boleh blahhhhhhh...!!

hidup satu prjuangan, so kalau dh nama pn perjuangn, psti tak terlepas dri ujian, dugaan n cabaran...
percayalah, stiap orang dh ditentukan untuk diberikan smua bntuk ujian yg bersesuaian dengan keupayaannya....

lain la kalau korang nk jdi ninja kerr...
nk jdi ala-ala tentera Rome dulu2 tue ker....
sbb mereka nie mmng dilatih utk berani mati..tpi bknlah mati yg sia-sia...
sbenarnye amat mudah utk jadikan hidup kita lebih indah bukn utk seketika...
dan seronok utk dilalui...

PEGANGAN AGAMA YG KUAT...
bnda paling asas dlm hidup...aku tak mampu nk komen bab nie..korang pikirlah sndiri k..

MATLAMAT YG BESAR
utk mncpai sesuatu matlamat jdi nyata, mmng pelbagai halangn perlu kita tempuhi...
ambk cntoh mudah, orng nk buat jambatan Pulau Pinang tue...korang ingt senang2 jerr ke nk buat tue?
msti bnyk cabaran yg perlu diGALAS...msti ade gelora...
mcm tue gak kehidupan kite...kalau kita dh setkan satu matlamat yg besar..insyaAllah smuanya psti akn lebih mudah...







last skali KELUAR DARI KEPOMPONG KESEDIHAN...
mcm rame2..bila dh keluar dri kepompong msti smua orng suke kn??
try to smile slalu...remmbr..kalau korng snyum pda sesiapapn, pasti snyuman tue terbalas kn??
( snyuman yg keluar dri hati adalah snyuman yg paling cantik, tpi kalau snyuman menggatal tue mmng korang carik bala la...haha )

bila kite rase dh dpt perhatian orang..kita akan rasai nikmatnya n berharganye hidup...
shingga mngalami saat2 akhirnye terdetik plak di fikiran kite...
"alangkah baiknye kalau dpt hidup seribu tahun lgi n tak mati-mati"...itulah MANUSIA...
sma cm aku gak...haha

sejak akhir2 nie aku suka tulis entry mcm nie...
sbgai ingtana diri sndiri mahupn  sesiape yg sudi jenguk blog nie..hehe...


snyum selalu n enjoy ur life guysss~!!!

2 comments:

suka la post ni.. tetibe besemangat ! haha

over je bdk yg baru clash pastu nak mati sgt tu. haha bkn laki bini lagi pon..
hahahaha (senyum gatal sikit)

hehe..tq2...
kannn...tak boleh bla btul..tpi tue la realiti skg nie...
nk mati segala bagai...mcm dh yakin msuk syurge jerr...huhu
rajin2 la komen cnie k...hehe

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin

Search Site